Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Тема “Защита окружающей среды” (Environmental Protection) является одной из наиболее серьезных и сложных тем при изучении английского языка. Трудности возникают из-за необходимости запоминания большого количества лексического материала и определений (например, источники загрязнения окружающей среды (sources of environmental pollution), виды загрязнения (types of pollution) и т.п.). Чтобы помочь Вам лучше разобраться в этой теме, предлагаю просмотреть следующее видео. В нем рассказывается о загрязнении воды в США, штат Флорида, и разных источниках этого загрязнения. К видео подготовлены задания, которые проверяют понимание просмотренного и способствуют запоминанию определенного набора лексики.

Первое задание выполняется до просмотра ролика (previewing). Необходимо подобрать правильные определения к словам, встречающимся в видео. Нужно постараться выполнить это задание без использования словаря. Последующие задания нацелены на проверку понимания просмотренного видео.

Previewing

  1. Match the words with their definitions:
    1 To spawn a Colourless flammable liquid with a pungent odour, used as a solvent for paints
    2 Traced b The overflow of a liquid from a container
    3 Sediment c Follow or be followed to source
    4 Gill d Matter that settles to the bottom of a liquid
    5 Nutrients e A tank, usually below ground, for containing sewage to be decomposed by bacteria
    6 Runoff f Having cleansing power
    7 Septic tank g Place where animals are killed for food
    8 Detergent h To prevent
    9 Slaughter house i The respiratory organ in many aquatic animals
    10 To hinder j Any of the mineral substances that are absorbed by the roots of plants for nourishment
    11 Turpentine k (Of fish, etc.) to produce or deposit (eggs)
  2. After watching the video decide whether these statements are true or false. Reason it out.
    1. To each of us water quality means the same.
    2. To a fisherman good quality water means plenty of fish to catch and areas for more fish to spawn and grow.
    3. To a boater good quality water means being able to power the boat through a water wave full of trash and hazards.
    4. Water pollution is the contamination of water by harmful chemicals or waste materials by people only.
    5. Many of the things people do every day decrease the amount of water pollution.
    6. A body of water is considered to be polluted when it is no longer usable by people or other living things.
    7. There are 2 main types of water pollution: point source and nonpoint source.
    8. Point source pollution is difficult to identify, control or manage.
    9. Point source pollution can’t be traced to a single source.
    10. Nonpoint source pollution comes from 1 place and there is a specific source of this pollution.
  3. Distribute the following sources of pollution according to the main forms of point and nonpoint source water pollution (some sources can be used more than once).

    Turpentine, bits of soil and wood, runoff from animal waste, food / paper plants, septic tank leak, fertilizers, sewage, slaughter house, detergents, oil spills, landfills.

    Sediments Nutrients Bacteria Toxic pollutants
  4. Answer the questions:
    1. In what way do sediments pollute water?
    2. What are the advantages and disadvantages of the presence of nutrients in water?
    3. What are the causes of toxic pollution?
    4. What is being done to prevent water pollution?

Такого типа видеоролики – незаменимый дополнительный материал при изучении английского языка. Считаю, что они интереснее обычного аудирования (listening), а также являются прекрасным дополнением к текстам для чтения по определенной тематике.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
comments powered by HyperComments